Så får du dina sneakers vita!


Jag har ett tag funderat & provat olika sätt att återuppta den frächa och livliga vitheten på sneakers. Och dem flesta sätt som jag bl.a kommer ta upp i framtida inlägg, tycker jag funkar mer eller mindre bra. Men jag kom på ett sätt som fick mina sneaker att bli vitare än alla andra resultat. Jag badade ner skorna i dubbelverkande javex som finns att köpa i vanliga matbutiker. Sedan stoppade jag dem i en påse och lät dem vara några dagar (1-2 veckor ungefär) Sedan drog jag på mig dem precis efter att det hade snöat ute, och fortsatte så 3 dagar framåt. Självklart var de torra när jag gick ut med dem, javexen hade torkat. (wtf tänkter du säkert) Sedan var det dags för grovtvättstuga, så jag körde på en ytterligare liten badtur med javex på sneakersen och in i maskinen på 60 grader. När de hade tvättats klart så torkade jag dem på elementet över natten eftersom att torktumlaren är ett stort hot för tygskor speciellt. Voila! På en skala mellan 1-10 där 10 är vitast så gav jag dem 8,6-8,8.
peace fellaz!!

/a. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0